28 January 2012

Antar du utmaningen?

Många är tävlingsinriktade, själv skulle jag inte säga att jag tillhör den skaran eftersom det blir för mycket krav och måsten.
I januari är gymmen fulla av nya entusiastiska medlemmar vars nyårslöfte är att leva ett hälsosamt liv. Om du är en av dem så kan du haka på denna utmaning. Att gå ner lika mycket vikt som jag nu gått upp. Du ska på 7,5 månad gå ner 10 Kg. Är du ambitiös så har du nått målet innan sommaren. 
Jag vill inte ha några kommentarer angående vikten utan endast om du är med. Alla har olika förutsättningar och jag började på en låg vikt. Dessutom har jag alltid trott att vi kommer att få en liten bebis och jag var själv mycket liten när jag föddes. Barnmorskan bekräftade min teori i fredags om att pyret är litet, frågan är kanske mer hur litet. Jag ska försöka att lägga på mig lite mer hull. Varför inte en till utmaning? Till den 15 feb ska vi gå upp/ner 2 Kg! För mig blir det svårt, men jag ska iväg på konferens och jag har sett matsedeln - det blir en gräddfest till efterrätt varje dag.
Vanligtvis är jag inte förtjust i semlor men igår åt jag min första, inköpt i Gnesta, och det var nog den bästa semlan jag ätit. Däremot om du antar utmaningen så ska du naturligtvis hoppa över semlorna. Om du vill utmana mig i att äta flest semlor så kommer du garanterat vinna eftersom jag som mest brukar äta 2 per år men vem vet, semlor blir kanske min craving.

Picture from Internet of a Semla

Do you dare to challenge me?
At the beginning of each year the gyms are full of enthusiast people who is going to start a new healthy life. If you're one of them, well here is a challenge: to lose as much weight as I’ve gained. In 7,5 months you should lose 10 Kg (1,57 stones). It’s not too bad, and if you're good, you'll reach the target before beach 2012.
I don’t want to have any comments regarding the weight. We are all different and I started at a low weight. I’ve always thought we’ll get a small baby, and I was a pretty tiny baby myself. Yesterday when we visited the nurse she confirmed my thoughts, that we’ll have a little cub. The question is more - how small? I’ll try to put on a little bit more so why not have another challenge? By the 15th of feb we should go up/down 2 Kg. That will be hard for me but I’m off to a conference and I’ve seen the menu. Each dinner will end with a cream feast!
In England you have Pancake day, and we eat cinnamon buns with cream and a marzipan filling. This bun “Semla” is not one of my favorites, but yesterday I had the first Semla for the year and it was probably the best I’ve ever had. Anyone in the weight challenge, except me, should of course avoid these buns. However there is a last challenge: who will eat the most buns? My average is 2  per year so I’ll pretty much lose.

No comments:

Post a Comment