26 December 2012

Summering av julen

Det där med gran och julklappar var inte alls så spännande för Jesper som jag hade förväntat mig.


Det hör ju till att man ska berätta vad man fått i julklapp. Romantikern Chris överraskade med elektriska skovärmare och av föräldrarna fick jag en wokpanna och gemensamt fick vi en Electrolux handdammsugare. Som ni hör mycket spännande! Bäst var ändå att stenåldersmobilen ersattes med en modernare variant och självklart min limegröna Kitchen Aid! Jesper fick som väntat en hel del såsom en stickad tröja, små ulltossor, böcker, CD, Belino aktivitetsboll, ett bilgarage och en bläckfisk med små bollar som kommer att driva mig till vansinne när bollarna rullar runt i hela huset. Om ni undrar vad jag gav Chris? Vällingbys dyraste Portvin och korken gick i smulor.

Under julhelgen passade vi även på att gå på Bio, The Hobbit. Efter att Mormor & Morfar nattat Jesper sov han hela tiden så det var inte speciellt ansträngande för dem att vara barnvakt.  

I don’t think any of the photographers managed to take a photo of Jesper wearing the Santa hat.


Unwrapping presents was difficult but Jesper was very pleased when he managed to tear the paper into pieces. I think he liked this ball the best, together with a Moomin maracas. Anything that is hard and makes noises is fun.

All presents unwrapped scattered across the floor.

No comments:

Post a Comment