29 April 2014

På väg

Det här ska bli min bästa sommar och vilken start vi har fått.


I torsdags kom Farmor på besök. Istället för att bara vara hemma hade jag bokat en kryssning till Helsingfors. Att resa med små barn är verkligen ingen semester och det krävs en extra resurs. Jesper älskar båten. Det finns så mycket att titta på. Åka hiss, trycka på enarmade banditer, springa i gångarna, titta på vattnet, leka i bollhavet mm. Vi sov hyfsat bra också. Jag och Matilda i en säng, Jesper för ovanlighetens skull i egen stor säng och Chris i överslafen. Båten gungade knappast något men jag vaknade till vid stoppet i Mariehamn (och varje gång Matilda gnydde). Resans höjdpunkt var förutom 2 timmars shopping ensam med Matilda, att träffa min kusin. Han har en jämngammal pojke till Jesper och så min gudson Paulus som blivit stora killen och snart börjar skolan. Tyvärr fick min andra kusin lämna återbud pga. magsjuka. Om man bara kan bortse från tanken på sjunkande skepp är det riktigt trevligt att åka på kryssning.   

 Where are we going?

Matilda is safe, she has her dummy and a teddy bear.

 Compulsory drink on upper deck.

 Jesper loved the view, and all other entertainment on the Silja Line ferry to Helsinki.

Matilda loved seeing her Godfather.

 Born at different years but only 3 months apart. 

 They enjoyed playing together.



My little sunshine!

 Everyone; Aatos, Satu, me, Matilda, Chris, Jesper, Ilkka and Paulus.

 Bye, Bye Helsinki. To next time...



No comments:

Post a Comment