25 February 2019

Kläppen

Sportlov, det allra första, riktiga vinterlovet.

I söndags körde vi tidigt upp mot Kläppen, söder om Sälen. Det var ett lämmeltåg med bilar och minst lika många på väg hem. Vi kom till Vansbro kl 10;55 och stannade vid först bästa pizzeria. Redan efter 15 min började det bli fullt och när vi körde iväg såg jag att till kondiset gick kön ut på gatan. Jag tänkte: Åh, nej! Det kommer att bli trångt men det var lugnt i Kläppen. Vi hann åka skidor någon timme innan barnen rastlöst ville se stugan. Den var bättre än väntat, liten men helt ok. Fräscht och nära till backar/café/ skidskola. Jag beundrar människorna som jobbar här. I liften står det alltid personal och en kille såg hur Matilda kämpade med knappliften. Han blev jätteglad när han såg att hon fixade det utan hjälp att han gjorde ett glädjeskutt och ropade till henna: Du fixade det! Tänk att bli så glad för 500:e gången åt ett barn du aldrig sett förr!





Jesper har nött ut overallen men som tur var passade nästa års kläder som jag köpt på vinterrean, förutom att han nästan drunknar i jackan.

All schools have a week holiday in February to practice winter sports. We went to the same place as last year, Kläppen, south of Sälen. So far, it’s been very good. As you see the weather was fantastic though warm +4-5 degrees.
 
 
 

No comments:

Post a Comment