20 October 2013

På "tu-man-hand"

Jesper är på grabbhelg och jag på tjejhelg.


Med ett nyfött barn blir det ganska naturligt att Matilda mest är med mig och Jesper är med Chris. Så gott det går försöker jag att hitta egen tid med Jesper så att Chris får gosa med bebisen. Den här helgen är det Mormor och Morfar som fått gosa med Matilda och de är så nöjda. De skrattar åt hennes grymtande och frustande varje gång hon vaknar, för det är ett hårt liv att vara liten – äta och sova hela tiden. Vi premiäråkte även den nya ”gamla” bilen till Motala för lunch och så har vi varit på promenad på grusvägarna. Vad Jesper har gjort får jag höra imorgon men grabbarna har säkert haft det intensivare än vad jag haft.


She’s looking intensively at the one that is holding her.

 
 
Me and Matilda are enjoying a girly weekend while Jesper is away with Chris. Mummo and Grandpa are happy to see their newest grandchild and they laugh at the noises she makes when trying to wake up. It’s a hard life to be a baby – eat and sleep all day long. Sometimes I think she looks pretty big for a 3 weeks old baby other times really small. The last photo is a big girl in clothes from the Grandparents. 
 
 

No comments:

Post a Comment