23 October 2013

Så duktig

Han är så duktig, påhittig och rolig vår lilla pojke.


På dagis har de ”stora” barnen i Jespers grupp fått lära sig att skrapa ur tallriken när de ätit färdigt. Jesper tittade och gjorde precis likadant, sedan bad han om bröd och smör som han brukar. Dagisfröken var så förvånad och hade inte alls räknat med att han skulle kunna detta, berättade hon stolt för mig. Jag blev även stolt när jag kom hem. Varför? Jo, efter middagen hittade jag Jespers tallrik i soptunnan. Jag vet inte när han lade dit den men ändå… han tag med tallriken från bordet. Ok, tallriken ska inte vara där men det är ju tanken som räknas. Själva ätandet är fortfarande en kamp där lite hamnar i munnen och mer på golvet. Barnmat är mer troligt att det hamnar i munnen och hemlagat på golvet.

 Kul på hjul i Gulsippan!

Well, what did Jesper do over the weekend? According to my reports and what I saw on Skype – he was playing with the dogs, climbing up and down chairs and running around the house. There was a lot of rain but Jesper still enjoyed playing outdoors in the swings and going for walks.


 

No comments:

Post a Comment