19 April 2014

Påskafton

Det kan inte annat än ha varit en bra dag för båda barnen.


Som så många gånger förr firar vi Påsk hon Mormor och Måsa, som Jesper säger. Vi har haft fullt upp så jag vet inte var jag ska börja. Vi har varit ute på promenad och tittat på kor och traktorer. Vi har skjutit raketer men inte sådana som smäller utan astronaut raketer (Chris favorit som Jesper naturligtvis också gillar). Vi har ätit en Påskmiddag light, dvs. inte så många rätter. Vi har varit inne i Mjölby och ätit glass och Jesper tog min så jag tvingades äta en Piggelin. Vi har gungat och jagat fåglar. Vi har suttit i bilen medan Jesper låtsatskört och vi har fikat. Slutligen har vi även letat Påskägg och Jesper hittade alla äggen men vi var tvungna att stå mitt framför det för att han skulle hitta dem. Bättring nästa år- Tack!





 First time!

  First egg!

  

 Easter bunny, and a mouth full of sweets.

 Where is the egg? Jesper don't know.



As many times before, we are celebrating Easter with Grandma and Grandpa. We’ve been extremely busy and I don’t know where to start or end. Lots of food, activities and fresh air. This was also Jesper’s first time to go egg hunting, and to be honest it was my first time too! I’d hidden two large eggs with sweets and he had to stand right in front of it to see it. 



No comments:

Post a Comment