17 April 2014

Omställning

Tänk er doften av den godaste maten ni vet, men istället serveras en blaskig soppa.


Eftersom Matilda äter så bra bestämde jag mig för att sluta amma lite tidigare än vad jag först planerat. Det var ett beslut som jag funderade på i par dagar och jag provade även att ge färdigblandad ersättning. På ett sätt tycker jag synd om henne för hon tyckte så mycket om att ligga och äta, men faktum är att när hon väl dricker välling/ersättning så tittar hon på mig och håller handen. När hon är mätt kan jag dra henne till mig och då somnar hon, alltså ger flaskan samma mysfaktor. Nu på dagarna när jag erbjudit ersättning så har hon tvärvägrat. Nätterna har trots allt fungerat minst lika bra eller bättre. Hon sover bäst bredvid mig och ärligt talat så är det väldigt mysigt. Jag har gått upp på natten och försökt att ge ersättning, några gånger fungerar det andra gånger inte. Hon vaknar utvilad runt kl 7. Då har Jesper redan varit upp i en timma!

Poor Matilda. She can no longer have her favourite food. She’s eating so well that I decided to stop breast feeding her a little bit earlier than expected. It’s worked out pretty well. During the day I hardly even have to give her any bottles of milk. At night I’ve fed her once from the bottle. She sleeps well next to me. 



No comments:

Post a Comment