13 September 2018

Skolan


Jag blir så imponerad och glad.

Jesper säger inte så mycket om skolan och då är det bra att de informerar via sociala medier. Jag läser på Facebook och i skolans app om vad som händer och när jag läser för Jesper lyser han upp och börjar prata. Han måste påminnas om vad som hänt för att minnas. Idag berättade fröken att de tränat ABCD och i matematiken hade de övat på att programmera. De är också ute mycket i skogen eller så leker de bara och får vara barn. Förra fredagen kom han hem med sin kompisbok, där barnen lärt sig om hur man är en bra kompis. Det är första gången som jag sett Jesper skriva något annat än sitt eget namn. Förutom att alla bokstäver kommer i en lång rad så kan han ju skriva: Vill du ha en kram. Säga snälla saker. Jag gillar dig. Imorgon är de skoljogg. Jag undrar om han någonsin sprungit långt?













Jesper doesn’t speak much about school but they inform much on facebook or on the school’s app. I’m so impressed and happy. They learn a lot but also play. In maths they’ve started to learn programming. And they learn alphabet. Jesper made a book about ho to be a good friend. All letters are in a row but he’s written Do you want a hug. Say nice things. I like you. I didn’t even know he could write other things than his name. Tomorrow is a long distance running near Matilda’s daycare.



No comments:

Post a Comment