9 September 2018

Hässelby

På besök i våra gamla hemtrakter.

Igår hade vi en Stockholmsdag. Först var vi på Ekerö och hälsade på kompisarna. Sedan åkte vi till Hässelby för att gå på barnkalas hos våra f.d. grannar. Matilda blev glad över att se sitt gamla dagis och ”vår” trädkoja, gungor och rutschkana. Det var också kul att träffa de gamla bästisarna men hon sa också att Västerås är mycket bättre. Jesper var också glad men jag vet inte lika säkert vilken stad han föredrar. Det som slog oss var all trafik. Ljudet som jag tidigare inte uppfattade blev uppenbart att det är ett konstant brus av bilar, tutor och blåljus-fordon. Radhuset kändes väldigt trångt och inte alls så där fantastiskt som när vi flyttade in. Jag vi gjorde nog rätt. Huset bakom oss har sålts för ca 5,2 MSEK vilket jag tyckte var dyrt men efter att ha sett över vår budget ändrar jag uppfattning till rimligt.  



 I think M decided to block the slide, just to annoy J.

We were in Stockholm yesterday and visited friends. It’s only 1 hour away. The children were very happy to see their friends. I thought it was noisy, lots of cars and the old house seemed very small. The photos are from August and the last time J&M visited the favourite playground.


No comments:

Post a Comment