16 April 2014

Glassoman

Alla har vi våra svagheter, och Jespers är glass, eller Kass som han säger.


Så fort han ser en glasskyl är han där och pekar – Den! Trots att vi vet att han inte äter Den glassen. Han tycker om Isglass eller kulglass från fiket Massagotti i Vällingby. Vår stammislekpark har börjat sälja glass så här infinner sig ett stort problem. Hur hålla honom borta? Jag gav efter för hans favorit Piggelin, själv tog jag en Vaniljpuck. Vad händer? Jo han ska naturligtvis ha MIN glass. Det är precis som när vi fikar. Jag väljer en biskvi och han ska ha en mazarin. Jag frågar Den? Ja! säger Jesper. Jag pekar på biskvin: Den? NEJ! säger Jesper och pekar på mazarinen, eller vad det nu är. Vi sitter ner och börjat äta och jodå, Jesper ska ha MIN kaka, annars ställer han till med en scen.  


















Jesper loves his ice-lollies and he’s starting to be able to say lolly (Jesper says lolla). He can nearly say the Swedish word too. I bought his favourite lolly but he incisted he’d have mine. It’s the same whenever we go to a café. I try to buy him the same cake as I’m having but he points at something else. When we sit down to eat he demands my cake and I have to eat his.



No comments:

Post a Comment