13 April 2014

Lördagsgott

Om alla andra får, hur ska man då säga nej?


Det här med godis är något som jag försöker att undvika. Sockerberoende är farligt men man får inte vara dum. Om alla andra barn får lördagsgodis, ja, då måste Jesper också få det. Han åt sina godisnappar med god aptit och vägrade dela med sig. För säkerhets skull slickade han på en del godisnappar som han sedan stoppade tillbaka i påsen och därmed behöll ensamrätten. Tidigare på morgonen hade jag och Jesper gått förbi cafét och köpt en påse gårdagens bullar som vi mumsade på nere vid Mälaren. Även här hade han en bra strategi. Han började äta på en bulle och lade sedan tillbaka den i påsen för att fortsätta äta på en annan bulle. Matilda hon klarar sig mer och mer utan mig så jag behöver inte känna att jag måste stressa hem. 

Candy only on Saturdays is a good rule and only a couple of pieces. Jesper enjoys his treat and I enjoy we are finally starting to see some green shades.  



No comments:

Post a Comment