4 September 2018

Udda matvana


Konstig mat kanske men jag tycker att det är effektivt.

Våra barn är inga matvrak. De är inga som man bjuder på mat, bara sådär. De är ganska otacksamma när det kommer till mat. Det kastas och gnälls. Jag serverar den maten som de äter och tids nog vänjer de sig, tänker jag… Matilda tycker om fryst mat. Alltså sådan mat hon hämtar själv ur frysen och som inte behöver tillagas. Jag tycker att det är smart eftersom det går snabbt, mindre disk och något hon kan göra själv. Till favoriterna hör fryst potatisbulle, pommes och pannkaka. Hon gnager i sig maten och vem är jag att avgöra vad som är rätt eller fel? Pannkakan smakar faktiskt lika god varm som kall, eller fryst.

Frozen pancake, strawberry jam and strössel at our old house in the summer. 


 Frozen pancake, strawberry jam and frozen french fries at our new house.


 Our new kitchen unit and second hand chairs that has been repainted is a real favourite spot.


 Matilda has an odd habit of eating frozen food. She gets it herself from the freezer. To the favourites are French fries and pancakes. I think it’s very practical since she can do it herself, less cooking and less washing up. Frozen pancake is actually not that bad.  



No comments:

Post a Comment