9 February 2012

Om längtan

Det går att längta efter mycket: godis, träning, semester, barn eller att få komma hem och sätta sig i en fåtölj framför brasan och virka.
Igår åt jag årets andra semla och den smakade minst lika bra som den första. Bullen var jättegod, likaså grädden och mandelmassan petade jag bort det mesta av men jag vet inte om jag gör det av gammal vana eller om jag verkligen ogillar mandelmassa. För mig är semlor något man unnar sig så jag vill gärna köpa dem från ett bra ställe. Jag gick förbi Xoko på Rörstrandsgatan och enbart genom att se deras hemsida förstår ni att det handlar om ren kvalité. De har även chokladsemlor och eftersom jag älskar nya idéer ska jag hålla utkik i fönstret ifall de finns på lager. Via den här bloggen hittade jag en bild på semlan.
Även Chokladfabriken, som gjorde vår underbart goda bröllopstårta, har chokladsemlor och de har en butik hos Kajsa Varg på St: Eriksplan så dit kan jag också gå. Dessert och pralinkursen som de anordnar ser mycket lockande ut.

A reminder of our delicious wedding cake, a pure chocolate dream!
A piece of advice though, if you're getting married, don't have a spray tanning the day before!

No comments:

Post a Comment