10 March 2012

It’s a boy!

Idag kl 10:18 föddes vår son, 48 cm lång och 2 910 gram!

Det blev en något omtumlande start och inte alls som vi förväntat oss. Jag vaknade kl 1,30 som jag ofta gör men nu märkte jag att det startat. Jag lät Chris sova vidare men vid 6,00 väckte jag honom då vattnet gick. En timme senare ringde vi Karolinska Sjukhuset och de sade till oss att komma in på förmiddagen när vi ätit frukost (Chris åt och jag försökte få i mig lite yoghurt). I bilen sa jag till Chris – Om det säger åt oss att åka hem, så gör jag det inte. Vid 9 var vi framme och jag såg en mamma sitta lugnt i väntrummet, själv hade jag fullt upp med att kunna stå. Jag trodde barnmorskan skämtade när hon sa att jag var 10 cm öppen! Chris kan intyga att jag var chockad. Det bar iväg direkt in på förlossningen och så föddes vår pojke. Jag hade sagt till Chris att min mamma antagligen hade en snabb förlossning men det här var något snabbare än vi båda förväntat oss. Vi stannar kvar på BB tills söndag eller måndag. Chris har tagit reda på att Kronprinsessan var i rum 11 och vi är i rum 18. Grattis också till Virve som gissade på rätt datum och sambon Jari gissade på en pojke. Själv gissade jag ju också på 10 mars!

We had a bit of a shocking start. I woke up at 1,30 which I often do but I noticed the labour started, but I was kind enough to let Chris sleep and enjoy his dreams. At 6,00 I had to wake him up since the water broke. I think he was pretty surprised. An hour later we phoned the hospital and they told us to come in for a check after we’d had some breakfast, that is, Chris ate and I tried to have a couple of spoons of yoghurt. In the car I told Chris – If they tell us to go home, then I’m not going. We arrived at 9 and I saw another mother waiting calmly at the reception while I tried my best to stand upright. I thought the midwife joked when she said I was 10 cm open! Chris laughed at my reaction, luckily for him I didn’t notice. We had to go immediately to the theatre and a short time later our son was born. Chris has checked Princess Victoria stayed in room 11 and we’re in room 18. Congratulations also to Virve who guessed the right date, and Jari guessed it would be a boy. Chris blames me for cheating since he guessed the 9th and I guessed the 10th. However he did tell the baby to hurry up, which he did!

4 comments:

  1. Wow, he was in a hurry :) Congratulations, mom and dad! The little one will bring so much fun to your life.

    Happy for you,
    Virve, Jari, Aida & Karoliina

    ReplyDelete
  2. Stort Grattis till hela familjen, skönt att det gick bra och han ser ju helt underbar ut :-)

    ReplyDelete
  3. En liten kille som hade bråttom ut till världen;) Skönt att ni mår bra! Grattis till er, kramar Josefine, Joakim, Axel & Elsa

    ReplyDelete
  4. Onnea teille tuore äiti ja isä! Toivottavasti saamme edelleen lukea ja katsoa kasvaneen perheenne kuulumisia. Blogia on ollut kiva lukea. kiitos siitä!

    Terveiset täältä lumen keskeltä
    Pirkolta

    ReplyDelete