22 April 2012

American styled breakfast

A good breakfast is the best way to start a new day, and why not treat yourself to some American pancakes?   


Jag fick en Bodum bordsgrill I födelsedagspresent. Den är dubbelsidig så att man dels kan grilla grönsaker och dels steka pannkakor. För första gången gjorde vi amerikanska pannkakor som stektes vid bordet. Det var så gott! Helt enkelt en perfekt start på söndagen och nästa gång ska jag komplettera med smoothies. Jag följde ett recept från ICA och pannkakorna blev jättegoda men inte så fluffiga som jag förväntade mig så nästa gång ska jag låta smeten vila en stund.

Ute regnade det så vi bestämde oss för att gå på Loppis i Komethallen. Det är verkligen inte min grej men jag ville köpa lite böcker till Jesper. Jag insåg att jag inte är uppdaterad på vilka böcker som gäller. Tips mottages gärna! Pippi är fortfarande poppis, men jag hittade ytterst få Astrid Lindgren böcker så det blev en Nalle puh och några andra böcker för 10 kr st, varav en hette "Pappa och jag".  Det fanns mycket barnkläder till salu, men även leksaker och naturligtvis massa glas, porslin och krims-krams.

***

I got this electrical table grill for my birthday. It is double sided which means you can BBQ vegetables on one side and pancakes on the other. We made American styled pancakes this Sunday morning and they tasted deliciously but were not as fluffy as I expected. I can imagine this will be popular when Jesper is a little bit bigger since you make the pancakes at the table.

It was raining outside so we decided to go to an indoor car boot sale, which really isn’t my thing. However I wanted to buy some books for Jesper. Though I realized I’m not up-to-date with which books are popular. Some of Astrid Lindgren’s books are still popular and it is regarded as general knowledge to be familiar with her characters. Picture books should preferably have little text so we can practice all our languages. I’ll continue to search since we won’t yet start reading.

 Man kan tro att vi åt en lugn och romantisk frukost, men så var det inte.
Lill-bossen ville vara med och vägrade sitta i babysittern.

Does it not look tasty? Next time with a fresh smoothie on the side.

No comments:

Post a Comment