17 June 2012

A rainy weekend

Snart är helgen över och vi har bara varit hemma och träffat en massa folk.


Det har varit mycket skönt att ha fått hjälp av min mamma nu när Chris varit bortrest. Trots en massa regn har vi hunnit med ett par promenader men mest har vi varit hemma. Jesper har noga studerat mormor och han har speciellt uppskattat att somna i hennes famn när hon burit runt på honom. Jag måste lära mig ”Mormorsknycket” för så lätt somnar han inte när jag bär honom. Under helgen hade också Josefine och Joakim vägarna förbi och det var jättekul att se dem igen. Dessutom hade de med sig en rolig present, nämligen en blå pulka och en alldeles egen ryggsäck till Jesper. Det blir perfekt till vintern när vi promenerar vid Görväln. På söndagen efter att vi lämnat av min mamma vid tunnelbanan åkte vi direkt till Hans & Sonja. Jag gick igenom deras leksakssortiment och plockade ihop en flyttkartong med olika sorters bilar, grävmaskiner och leksaksverktyg som barnbarnen inte längre använder.
***

It has been very good having my mother here while Chris has been in England. We haven’t done very much, stayed indoors most of the times, except a couple of walks in the neighbourhood. Jesper enjoyed being with Mummo (grandmother in Finnish) and he fell asleep in her arms several times which he doesn’t do with me. We also got a visit by my old school friend Josefine and her husband. They brought along a great present: a blue sledge and a small backpack for Jesper, which we will use a lot during the winter. My mother went home on Sunday afternoon and immediately afterwards I went to see my father’s cousin. They had a lot of toys which their grandchildren are no longer using so I picked different kinds of cars and tools, since Jesper will see Chris and his Grandfather using tools so I’m sure he’ll want his own hammer, drill and chainsaw.

Josefine and Jesper



No comments:

Post a Comment