24 June 2012

Varken kriminell eller huligan

Här kommer en kopia på Jespers pass som han ska ha tills han är 5 år, om jag nu inte beställer ett nytt tidigare.


Ibland undrar jag om inte vissa saker redan är förutbestämt. När vi hämtade Jespers pass träffade jag samma kvinna som vi satt bredvid när vi väntade på att få ta passfotot veckan innan. Hon kom fram till mig och berättade att hon hade glömt sitt pass och att jag kunde få hennes nummerlapp, vilket var nästa nummer. Därmed var vi klara på nolltid. Anledningen till hennes goda gest var att vi hade gett henne ett lägre könummer veckan innan. Den är bra när det lönar sig att vara vänlig.

 ***

Sometimes I wonder if certain things don’t happen for a reason. When I went to pick up Jesper’s passport I bumped into the same woman who was in the waiting room when we ordered Jesper’s passport the previous week. However this time we were the lucky ones. She came up to me asking if I was there to pick up a passport. Since she’d forgotten her passport I could have her queue ticket, which meant I was next. For once it actually paid off to be kind to someone since we gave her a lower queue ticket the previous week and now she returned the favour.


This is what you look like when you are 3 months old and just been woken up and forced to look into a camera with a big flash.

No comments:

Post a Comment