4 August 2012

Plötslig händer det


I don’t know what happened but Jesper slept all night – in his own bed too.


Ibland vaknar jag upp och tänker, wow har han sovit så här länge, och så tittar jag på klockan och ser att den är 24,00. Det kallas djup sömn. Igår kväll trodde vi aldrig att han skulle somna. Han hade sovit länge både på eftermiddagen och tidig kväll men till slut kl 23,15 var vi i säng. Sedan gick jag upp vid 3 och kollade till honom för att han stånkade och stönade, jag lade honom på sidan och buffade på honom och han tystnade och fortsatte sova. Sedan vaknade han kl 6,30. Jag vet inte om det var den lilla portionen potatis som han åt eller att han vaccinerades, men nu ligger han här i soffan och sover igen.

 ***

Sometimes I wake up and think, wow has he slept this long, and then I look at the time, 23:59. Ah deep sleep. Yesterday we didn’t think he was ever going to fall asleep. He’d slept long both in the afternoon and early evening. Finally at 23:15 we went to bed. I got up at 3 when he was making noises and turned him to the side and he continued to sleep. Then he woke up at 6:30. I don’t’ know if it was the small portion of potatoes or the vaccination he had yesterday. Now he’s sleeping again on the sofa which he usually does at this time.



Mr Smiley i sommarstugan


No comments:

Post a Comment