27 September 2012

Det rör på sig.

Att vakna mitt i natten bara för att testa något som man just lärt sig.


I måndags väckte Jesper mig vid midnatt och var klarvaken. Jag gick ner med honom så att han fick ligga på mage och pilla på några grejer på en filt medans jag åt en nattmacka. Så ser jag hur han lyfter armarna och trycker ifrån och börjar glida bakåt på golvet. Runt, runt tills han tröttnar och somnar en timme senare. På dagen hade vi varit på öppna förskolan och ni vet hur det är. Man tänker på något och så helt plötsligt kommer man på det och vill direkt prova för att se ifall det fungerar. Precis så tror jag att det var för Jesper.

*** 

Jesper woke me up at midnight on Monday night. He was wide awake so I took him downstairs and put him on the floor on his tummy. While I ate a sandwich I saw how he raised his arms and pushed himself backwards. Round and round until he fell asleep an hour later. During the day we’d visited the public preschool and Jesper saw how the other babies were crawling and walking. You know what it’s like. You think of something and then suddenly you realise how to do it and then you want to try it ASAP. That’s exactly what I think happen to Jesper. 
 
Naturligtvis, så fort jag börjar filma så slutar han men ni ser att han rör sig.
 

No comments:

Post a Comment