16 December 2012

Nya utmaningar

Vilken underbar känsla att kunna stå upp och själv visa att man vill komma upp


Idag har nog varit den bästa dagen på länge. Jesper vaknade endast 2 gånger på natten och somnade snabbt om. Han slog upp ögonen 5 min före utsatt tid och jag försökte få honom att somna om, ja, jag vet… Istället hörde jag glädjetjut och där stod han i spjälsängen och visade att han ville komma upp. Han var så glad och nöjd över denna nya färdighet. På förmiddagen sov han middag som planerat och på eftermiddagen sov han gott i vagnen. Vi åt lunch på Vapiano i Gamla stan och Jesper hade en enorm aptit. Makaronigratängen åt han upp på direkten och som tur var hade jag även en fruktpuré och han åt nästan upp hela burken! Han hann även välta ut ett glas vatten som vi lite ouppmärksamt lämnat alldeles för nära. Behöver jag tillägga att jag inte ammat på hela dagen!

Han har lärt sig en till ny grej - att sätta sig upp själv från att ligga på mage. Han skjuter upp rumpan och lyckas sedan komma upp i sittandes.


It was a very proud Jesper that greeted us this morning – standing up in his cot!



1 comment:

  1. Jag har blandade känslor för alla hans nya färdigheter. Julgranen kommer nog att bli spännande för Jesper. Om han kan resa sig så får vi nog också hitta en ny plats åt den fina snögubben i glas som nu står på TV-bänken. Men naturligtvis skall det bli väldigt roligt att han skall fira sin allra första jul här hos oss, Jespers mormor och morfar.

    ReplyDelete