24 February 2013

Min födelsedag

Om två veckor firar vi en viktig födelsedag men i fredags var det jag som blev firad.


Det blev kanske inte frukost på sängen men flera paket från mormor, morfar, Jesper och maken. Det bästa var trots allt presenten till mig själv. Vid 5-tiden lämnade vi Jesper hemma och körde 15 min till Görvälns Slott där vi stannade över natten och åt god 3-rätters. Vem hade kunnat tro att det finns ett ledande boutique hotell i Jakobsberg? Hur klarade sig Jesper? Jodå de hade fått bära honom i 2 timmar och så värst mycket mat, annat än välling, ville han inte ha. Han hade somnat som vanligt vid 20:30 och förutom att han vaknade en gång mitt i natten så bestämde han att det var god morgon vid 4-tiden när han skulle upp och leka. När vi kom hem vid 10-tiden var han på väg att sova förmiddag så han tittade på oss – Jaha vilka är ni då? Värst vad ni tittar, om ni insisterar kan jag väl lämna mormors famn och ge er en kram.

I got a lot of presents on my birthday, but the best one was my own. We left Jesper with my parents and checked in at a nearby top boutique Hotel. Jesper survived the evening/night/morning pretty well and didn’t seem like he’d missed us much at all.

We had an attic room, and even though I’d booked a standard room, we got a deluxe room. Maybe thanks to my birthday.

 

No comments:

Post a Comment