19 September 2013

Morgonmys

Så värst mycket morgonmys är det inte på vardagarna men vi hinner i varje fall ses.


Jesper brukar vakna ungefär samtidigt som min klocka ringer. Han följer med till badrummet där han plaskar med händerna i handfatet och skvätter ner golvet. Sedan äter vi frukost. Han knaprar på lite flingor, äter/dricker yoghurt och snabbt försöker jag få äta min smörgås själv men oftast ska han ha den också. I morse provade jag en annan taktik – att ställa fram smöret och bre på nytt så fort han sugit i sig allt. Det blev lugnast när han fick använda kniven själv. Nöjd vinkade och pussade han sedan hejdå medans jag rusade till bussen.

Jesper and I get some quality time in the mornings before I rush to work. At breakfast he eats a little bit of cereals, some yoghurt and he loves to lick the butter from the bread. Usually he’s demanding to have my bread too so I tried a different tactic this morning. I kept the butter on the table and he dipped the knife in it and licked whatever he managed to get on the knife.

No comments:

Post a Comment