22 November 2013

En 30-årig Skotte

Lite i efterskott säger vi Grattis till Morfar som fyllde jämnt igår, men inte 30.


Det blev nog ett stillsamt firande för Morfar som vi träffade i helgen. Dom fick ta del av hur Jesper gick runt i huset och bara letade efter nya grejer att utforska. Trots att de hade varit på IKEA och köpt en ny spännande leksak (ett tält med en tunnel) var det dammsugaren som han först lade märke till. Jag vet inte om han mindes den sedan i somras eller om det bara är hans dammsugarradar. Min gamla leksakshäst fungerade också bra. Det här med att härma är en annan sak som han gör mer och mer. Jag vet att på dagis kallar dom honom för en riktig härmapa men det är först nu som jag riktigt lagt märke till det hemma. När han spillde vatten på golvet lade jag en handduk på golvet, torkade med foten och hängde tillbaka handduken. Direkt pekade han på handduken och skulle ha den för att göra precis likadant.  


My parents bought this horse in Scotland 1981 and it’s still a favourite. Jesper likes to make trains and connect things or just put them behind each other’s. It’s something he’s picked up from daycare when they actually play going by train to their parents work.


 
Who's this in 1981?
 
 

No comments:

Post a Comment