5 November 2013

Lika eller olika?

Det är så spännande att syskon kan vara så olika men säkert ändå så lika.


Än så länge är det svårt att säga hur lika Jesper och Matilda är till sättet. Uteseendemässigt finns det få likheter, om ens några. Här är nog Jesper mest lik mig med sitt tunna blonda hår och bulliga kinder. En sak som syskonen i varje fall har lika är att de bara äter och sover dagarna igenom. Med Jesper hade jag i och för sig svårt att hitta på saker för så fort jag gick utomhus började han skrika och han kräktes, åt och skrek om vartannat. Matilda är lugnare så idag var jag t.o.m. på Mamma/Baby Yoga som avslutade med babymassage. Det tillhör också kategorin mammalyx som jag unnar mig mer den här gången. Vissa skulle kanske säga att Matilda skriker mycket på kvällskvisten men det är för att hon är trött och nu är jag snabbare på att söva henne (inbillar jag mig).

Matilda 5 weeks, and Jesper 2 weeks.

This far it’s hard to say how similar Jesper and Matilda are. At least they look completely different but one similarity is that they only eat and sleep.


No comments:

Post a Comment