18 December 2013

Lill-jul

Nu kan julen nästan vara över för min del.


I helgen firade vi en första julafton med mina föräldrar. Det blev julmat som jag själv valt och några julklappar till barnen. Julgranen var klädd och pyntet fick nästan vara ifred för Jesper även om han bra gärna sliter ner grejerna, speciellt bollarna (julgranskulorna). Min pappa sa en bra sak: ”När man ser Jesper med Matilda så ser han så stor ut, men när man ser honom med de andra barnen på dagis så är han fortfarande väldigt liten”. Så sant! Jag undrar hur han förstod vad som pågick vid luciatåget. Sånger hade de sjungit i ett par veckor och de hade övat men att han satt kvar under hela konserten, det förvånar mig. Hemma sitter han ju inte still någon längre tid men på dagis är det grupptrycket som gäller.





 We celebrated a first “little Christmas” with my parents last weekend. We had a Christmas tree (first time), Christmas food and a couple of presents for the children. My father made a good comment after the Lucia concert “When you see Jesper with Matilda, then he’s really big, but when you see him with the other children at Daycare, then he’s really small”. So true!



No comments:

Post a Comment