4 February 2014

Min, min, min

Min! Den! Nej! Den! Buuäää!!! Ja!!!!


Just nu är det mycket Min! Den! och Nej! Alla saker är Jespers och han vet precis vad han ska ha, DEN! Tyvärr vet inte jag alltid vad DEN är, eftersom han pekar någonstans upp i luften. Nej! är givetvis också ett favoritord. Antalet utbrott är många men han blir glad när han får rätt sak. När vi går hem från dagis vill han bestämma vart vi ska gå och det blir ingen trevlig runda om vi går åt fel håll. Oftast vill ha se bilar och åka buss.Tänk vad frustrerande det måste vara för honom och vad mycket enklare det blir när han kan prata mer.

After a day out in the cold snow (which is now melting), Jesper enjoys a cup-cake that is his. It is a lot of MINE at the moment. Other favourite words are No and That (pointing towards something).He gets very angry when he doesn’t get what he wants.     



1 comment:

  1. Hej Cecilia!

    Du var precis sådan själv när du var så gammal som Jesper. Varje julklapp som Ilkka försökte öppna slet du ifrån honom och tog själv samtidigt som du sa "Öppa, Öppa". Jag gissar att barn omkring 2 år är helt fokuserade på sig själva. Det blir bättre när de blir lite äldre.

    Hälsningar
    Morfar

    ReplyDelete