6 March 2014

Dop

Som jag tidigare nämnt, barndop den 2 mars.

Precis som Jespers dop var vi i samma kyrka som Chris är döpt i och hans pappa begravd. Vad jag tyckte om dopet? Till en början hängde jag med i vad prästen sade men sedan tog främst Jesper över mitt intresse men även Matilda var underhållande. Jag tror ingen kommer att glömma hur två pennor plötsligt flög genom luften till andra sidan där mormor och morfar satt. Efterföljande lunch är värt ett eget inlägg. Pust och Suck! Vi hade ett vuxenbord och ett barnbord. Jesper han slog med besticken i bordet, BANG! Och vi var rädda att glasen skulle flyga när han blev arg. MIN!!! Det var gott men inget jag kommer att göra om den närmsta tiden.

As mentioned before, also Matilda was baptised in Chris’ home church. The service was nice, but I don’t think anyone will forget how Jesper suddenly threw 2 pens across the isle, or how he tried to escape through the locked door. The lunch deserves its own post but my word it was difficult. J.E.S.P.E.R. He cannot come along to a 3-course meal at a restaurant. Matilda on the other hand slept through the noise. 


No comments:

Post a Comment