25 May 2014

Grattis 8 månader

Mors dag - Om jag fick bestämma skulle jag allra helst vilja ha sovmorgon.


Men det existerar ju inte i det här hushållet. Min andra Mors dag önskan gick dock  i uppfyllelse. Det blev pannkakor till frukost. Jesper åt hela 2 plättar och lämnade den sista orörd. Det är rekord för honom.
Matilda firade 8 månader. Hon väger 7,8 Kg och är 69,5 cm lång. Hon har fortfarande inga tänder och hon kan inte krypa. Trots det har hon en enorm räckvidd och en vilja att nå det hon får syn på. Som jag misstänkte kommer hon att dammsuga golvet efter något ätbart, vilket vi inte är vana vid då Jesper inte brydde sig om att stoppa saker han hittade på golvet i munnen. I det här fallet hittade hon en kaka som Jesper slängt. En mycket irriterande ovana som Matilda har är att när hon blir buren använder hon mitt hår som extra handtag, och finns det inget hår duger örat bra. Båda alternativen gör lika ont.

Matilda is 8 months old. She can neither crawl nor has she any teeth. However it did not stop her from munching on a left over cookie that Jesper had thrown on the floor. She will be dangerous once she starts crawling. 



No comments:

Post a Comment