13 May 2014

Utsövd?

Som jag har frågat, och frågat och frågat - När?


NÄR ska vi flytta över Matilda till Jespers rum? I söndags skedde det. Lika mycket som jag tycker det är mysigt att sova bredvid Matilda är det jobbigt att från midnatt och framåt ha henne sparkandes, luggandes och rivandes i ansiktet. Vid nattningen bad Jesper Matilda att vara tyst men hon stördes inte av hans tjat. Hon vaknade kl 1 vilket är en timme senare än vanligtvis. I 30 min försökte jag få henne att somna om men sedan gav henne en flaska välling. Det tog en stund innan hon somnade om och hon vaknade vid 5:40. Jesper sov hela natten och vaknade strax efter Matilda. Jag ger mig själv en klapp på axeln som inte tog in henne i sovrummet.

No more kicking in the side, pulling my hair or scratching my face – Matilda has moved in to Jesper’s room. First night she woke up at 1, which is an hour later than usual but I managed to get her to sleep all night in her own bed. Jesper didn’t mind the company. Also, still no teeth!



No comments:

Post a Comment