3 August 2014

Runt

Jespers nya är runt


Han målar runt, men framförallt har han kommit på att man kan gå olika vägar till samma plats, runt! När vi ska till soprummet ska vi gå runt. Han går korta vägen och jag får gå långa vägen, runt radhusen. Naturligtvis är jag jätteorolig att han ska avvika. Första gången lät jag honom springa före och skamset såg jag honom titta efter mig men jag följde ju efter honom. Därefter har jag litat på honom och berömt när han väntar. VÄNTA är något annat som vi övar på. Om han ska gå uppför trappan måste jag vänta tills han gått hela vägen upp. Även Jesper måste Vänta, men han är alltför otålig för att det riktigt ska fungera.





At Grandma Mimmi’s place Jesper realised you can go in two directions to the same destination. He calls it round. Hence if we’re going to the compost room, we go round. He goes the short way and I the long way. Of course I’m afraid he’s going to run off but he’s got to practice. We also practice to wait. He waits for me when he reaches the compost room and I wait for him when he tells me to. 



No comments:

Post a Comment