9 October 2014

Bildbevis

Vi går, och går, och går och jag försöker lirka ut fingret ur hennes grepp.


Jag skrev innan att gå verkar vara hennes sak just nu. Det är hennes ENDA sak. Från morgon, ca 5:30 tills dess att hon stupar i säng, ca 19:30 så går hon runt med ett starkt grepp om mitt finger. Det är ingen annans hand som duger för då sätter hon sig ner på rumpan och kryper fram till mig och visar tydligt att hon vill hålla min hand. Hungrig är hon också. Mormor skämmer bort henne med glass. Matilda letar igenom kylskåpet och råkar man stänga innan hon är färdig så börjar hon gråta. Hon rotar också igenom lådor och skåp, mycket mer än vad Jesper gjorde när han var här på besök. Imorgon åker jag hem med en mycket gladare tjej.

















 I’m getting tired of walking with Matilda so I try to let go of her hand. She walks really well and doesn’t want to crawl. She’s very hungry too, eats a lot. Mummo spoils her with lollies. Matilda is also very tired in the evenings. She is much happier too now that she’s able to walk.   



1 comment:

  1. Oli ilo ja onni saada seurata Matildan kävelyharjoittelua ja sitten nähda ne ensiaskeleet täällä meidän keittiössä. Onnellisin oli varmasti Matilda itse.
    Vilken lycka och glädje att få se Matilda öva att gå med sin mamma och sedan plötsligt se henne börja gå alldeles själv här i vårt kök. Lyckligast var säkert Matilda själv.
    Mukavaa jatkoa sinulle Matilda toivottaa Mummo

    ReplyDelete