23 October 2014

Upp själv

Det går så fort och nu behöver jag inte ens längre hjälpa henne upp.


I början när Matilda började gå behövde jag hjälpa henne upp, men det behöver jag inte göra längre. Hon kan sitta på huk och själv ställa sig upp. De små benen är starka. Till och med när hon är klädd för att vara ute kan hon ställa sig upp själv. Visst det krävs lite mer ansträngning, men det går. Däremot är det lite jobbigt att gå uppför och nerför då hon inte har full kontroll men annars är hon en expert på att gå. Om hon vill gå ut – Ja då kommer hon med sina skor. Det är ofattbart hur snabbt hon lär sig.







Matilda do no longer need any help to get up. Even when fully dressed to be outdoors she can stand up and she's an expert on walking. Anotyher thing that she does: if she want to go out – She’ll bring her shoes to me. I can’t believe that!



2 comments:

  1. Matilda, var är nappen?

    Hls Mummo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag vet. Tänk att jag lyckades ta några foton när man faktiskt ser hennes ansikte.

      Delete