28 December 2014

Nappfri!

Helt av sig själv har hon slutat med den älskade nappen.


En dag märkte jag att hon inte haft napp på länge. Jag antog att det var pga nästäppa. Därför bestämde jag mig för att sluta erbjuda nappen som tröst. Hon viftade ändå bara bort den, och nu är hon helt avvand. Precis som Jesper kan hon ha nappen i munnen men hon tar fort ut den och tittar som om ”vad ska jag med den här till?”. Hon har fullt upp med att springa. Idag var vi på Ekerö och mitt i fikat hör vi små barnsteg på övervåningen. Snabbt räknar vi barnen: 1, 2, 3 men var är Matilda? Jo tyst som en mus hade hon krypt uppför trappan och nöjt sprang hon runt på övervåningen. Tidigare hatade jag barnspring och nu är det bara härligt. Ett annat härligt ljud är när maten tystar mun. Det händer inte ofta men när båda två själva slevar i sig maten, ja då är jag nöjd.

Run! Run! Run!

Selfie!

 Can you believe Matilda has stopped using a dummy, all by herself. I think the blocked nose made it uncomfortably and once we noticed she didn’t use the dummy, we stopped offering it as a comfort. She is busy running around.



No comments:

Post a Comment