25 February 2015

Dagisstart

Äntligen var det dags för Matildas dagisstart.


Matilda fick börja med att vara ensam inne och se sig om i lugn och ro. Sedan tog de in två andra små barn och därefter fler och fler. Totalt finns där nog 14 barn, så fler än när Jesper började. Minst är hon inte heller. Hon tyckte allra bäst om att åka rutschkana, annars ville hon gärna sitta i mitt knä eller hålla handen. Om något barn blev alltför närgånget klängde hon sig fast vid mina ben. Hon stod också vid dörren och försökte dra i handtaget. Hon var ledsen flera gånger och om jag råkade försvinna ur ögonvrån blev hon orolig. Hon åt lite lunch (tacopytt), men hon satt mest och tittade sig omkring. När det var sovstund lade hon sig ner och gnuggade ögonen men sedan började hon skrika och ville bara gå ut. Hon fick sova i vagnen som vanligt. När Jesper började på Förskolan var jag överflödig och nu var jag livlinan, 









 Matilda’s first day at Daycare was harder than I expected. She enjoyed playing at the slide but there were a lot of tears too. She stood by the front door several times screaming and I had to take her out. She managed to eat a little bit but not sleep so I had to take her out in the push chair as usual. Chris will continue training with Matilda. At least Jesper enjoyed having Matilda and me with him. Click here to see how Jesper's first day was. 



No comments:

Post a Comment