26 July 2015

Hemma och mellanlandar

Naturligtvis har vi gjort en massa saker nu när vi är hemma också.


Men allt kan man ju inte dokumentera, speciellt inte när elektroniken krånglar. Här är vi på El-Giganten och Matilda shoppar prisskyltar. För någon vecka sedan skrev jag om hur hjälpsam Matilda är i mataffären. Trots det glömde jag av mig två gånger. Först stod jag länge och valde bröd, Matilda valde snabbt vaniljbullar som hon stoppade ner i korgen. Eftersom hon tagit på bullen kunde jag inte lägga tillbaka den så det fick bli kvällsmat. Sedan gjorde jag samma misstag i mejerikylen. I spegeln vid köttfärsen hittade hon en mycket snygg kompis. Hon pussade på spegelbilden och kollade för säkerhets skull att det inte stod någon bakom spegeln.





 Jesper June 2014, age 2 years and 3 months.

Matilda is shopping price signs at El-Giganten. She helped me at the supermarket too and picked her own buns while I turned my back. Jesper was also helpful at her age but she's worse. 




No comments:

Post a Comment