13 October 2015

Ubåt

Han har bara levt 3 år men minns ändå en hel del.


Vi såg en ubåt båt TV.
Jesper: Jag har åkt en sån!
Jag: Ja det har du. Vem åkte mer ubåt?
Jesper: Mamma, Pappa, Matilda, Jag och… Mimmi (farmor Jane)
Jesper: Jag har åkt en STOR ubåt!
Han pratade lika mycket om ubåt innan vi åkte till Kanarieöarna som han pratade om den där ubåten efteråt. Den där ubåtsdagen började ändå väldigt illa. Matilda var fortfarande magsjuk men drack jättemycket vatten på morgonen. När hon satte sig upp kräktes hon upp precis allt. Sedan låg hon helt utmattad och okontaktbar på golvet. Jag ringde resebolaget och fick alla uppgifter till sjukhuset men det visade sig att Matilda bara var trött. En timme senare vaknade hon och var precis hur pigg som helst. Sedan vände hennes 3 dagar långa magsjuka och vår fortsatte…

 Jesper saw a submarine on TV. He said: I’ve been on a submarine! I asked who else was there? He said: Mamma, Pappa, Matilda, me and… Mimmi (Grandma Jane). This was last year in December. He’s got a great memory. I won’t forget that day either. Matilda was still sick and I even called the travel agent to get help contacting the hospital since Matilda was completely knocked out on the floor. Luckilly she only needed an hour of sleep after being sick, after that she was finally well.



No comments:

Post a Comment