2 November 2015

Stockholm, hem

Barn ger raka svar har man fått höra och visst stämmer det


I fredags berättade Jesper att Stockholm var hans hem. Stockholm hem! Upprepade han gång på gång. Jag vet inte riktigt hur han gled in på detta ämne. Jag tyckte i varje fall att han var duktig som förstod detta. Därför berättade jag att om någon frågar var han bor så ska du säga Stockholm. Jesper nickade och upprepade: Stockholm hem! Då sa jag. Vi övar Jesper.
Jag: Var bor du?
Jesper: Här!
Ja, vad säger man? Vi kunde inte göra annat än skratta. Jesper smålog lite finurligt.  

Jesper is very clever. He told me Stockholm was his home. I told him he should answer Stockholm if anyone asks him where he lives. He nodded and said Stockholm home. I told him we should practice so I asked him: Where do you live? Jesper: Here! Hmmm yes, indeed, and we laughed. 



No comments:

Post a Comment