18 December 2015

Udda initiativ

Mamma, ta en bild på mig här!


Fredag betyder att vi träffas i Vällingby där barnen äter glass. Medans vi promenerade bort till lekhörnan stannade Jesper till vid en stor vägg dekorerad med julklappar. Här berättade han att han ville bli fotograferad. Jag vet inte alls var han fick det ifrån, för så har han aldrig sagt innan. Det blev i varje fall en snabb bil med mobilen. Under promenaden insåg jag hur snabb och modig Matilda blivit. När Jesper vill klättra vid någon staty springer Matilda gärna iväg eller in i någon butik. Snabbt måste man välja: dra med sig Jesper eller låta honom vara? En gång fick jag hjälp av en kvinna som tog Matildas hand och ledde henne tillbaka till mig.

Jesper told me he wanted me to take a photo of him when he was standing by this wall. I was very surprised but did as I was told.




No comments:

Post a Comment