25 January 2016

En mörk fredag

Det är inte varje dag det är strömavbrott.


Redan när jag gick av bussen noterade jag avsaknaden av belysning vid gång- och bilväg. Husen som jag gick förbi var också nedsläckta men på andra sidan kommungränsen, där mina släktingar bor lyste det. Utan att veta hade jag redan en plan B. Barnen uppskattade ljusen, brasan och att gå runt med en ficklampa. Det var ingen riktigt kris eftersom paddorna drivs av batteri och favoritfilmerna är nedladdade. Middagen fixades över campingspis och jag slapp oroa mig över bristen på mikro och hur det skulle gå med vällingen. Strömmen var tillbaka efter lite mer än en timme.   



The entire area had a power cut last Friday and we were without electricity for over an hour. The Ipads had enough power and videos to last that long. How did we manage as young? 



No comments:

Post a Comment