16 February 2016

Ensam

Hur gick det här till, helt plötsligt är jag ensam hemma


Egentligen skulle båda barnen varit i England men det skulle vara alldeles för tufft för Chris så Matilda fick följa med mig hem. Hon fick också följa med mig på jobbet, eller i varje fall resan till jobbet i Linköping. Där hämtade Mormor & Morfar henne och förhoppningsvis vill hon vara där tills på fredag. Enligt de rapporter jag fått var hon helnöjd. Hon sov middag, åt mycket lunch, bullar, kakor, glass (jag förstår helnöjd), hoppat i sängen och så var hon ute i solen jättelänge tillsammans med grannens jämngamla barnbarn. De hade plockat stenar som de slängt i en å. Själv undrar jag vad jag ska göra med all fritid? Träna, jobba, blogga och styra över fjärrkontrollen.

Suddenly I’m all alone. Jesper is still in England with Chris and since I have a lot of travelling this week, Matilda came with me to work, or at least on the train to work in Linköping where my parents picked her up. The intention is that she’ll stay with them until Friday!!! Everyone was so happy. She has eaten good and bad food and played outside with the neighbour’s grandchild who is the same age. They picked stones which they threw into a pond.  



No comments:

Post a Comment