1 February 2016

Vi växer

Med bestämda steg gick hon till ”sippan” för att gunga.


För mig blev det uppenbart vad hon växt när gamla byxorna åkte på. Jackan når inte heller lika långt ner på benen. Det kan bara betyda att hon växer. Matilda har storlek 92 eller 98 på kläder. Jesper har storlek 98 eller 104, så det skiljer bara en storlek. Jag sparar en del av hans kläder. De som är i hyfsat bra skick och inte alltför pojkaktiga, eftersom hon ofta vägrar blått, men som extrakläder på förskolan duger nog även det som hon skulle rata hemma. Matildas utväxta kläder försöker jag att skänka bort. Något som inte växer på Matilda är håret. Speciellt inte på sidorna eftersom hon tvinnar håret runt fingret så det bryts antingen av eller så lossnar hårstråna. Hon kommer snart ha hockeyfrilla om det fortsätter på det här viset. Mitt hår klarar sig men jag borde också bli tunnhårig av allt snurrande. 





When Matilda put old trousers on, I noticed she must have grown. She’s currently size 92 or 98, and Jesper wears size 98 or 104. Something which isn’t growing is Matilda’s hair, especially the sides are thin because she pulls and twists her hair. 



No comments:

Post a Comment