8 May 2016

Trött

Stackars lilla barn som var så trött.


Matilda gjorde som ena flickan på hennes kalas, slocknade utslagen på hallgolvet. Hon vaknade väldigt sent 8,10 så jag var helt säker på att hon skulle klara av en heldag utan middagsvila, men det gick inte. På dagis sover hon fortfarande middag men hon somnar väldigt sent på kvällen, efter Jesper vid 21.15 och för min del orkar jag inte med så mycket mer de kvällarna. På helgerna sover hon inte middag och då somnar hon 1 timme tidigare. Hade det gått så skulle hon givetvis bara sova 30 min men hon är svårväckt och blir mycket arg så det alternativet fungerar inte. Det blir i varje fall en intressant natt och tidig morgon…
 
Poor Matilda, she was so tired se fell asleep on the floor. She’s at that age if she sleeps during the day she goes to bed at 21,15 and if she doesn’t sleep she goes to bed 1 our earlier. We can not let her sleep 30 min during the day because she gets very angry if she’s woken up.
 
 
 

No comments:

Post a Comment