19 July 2016

Gunga

Det blir ju nästan bara bättre och bättre för barnen.


Det saknas ju inte direkt träd på tomten men antingen är det höga tallar, klena björkar, yviga hasselnötsträd eller grenar som antagligen varit perfekta men numera avsågade eftersom de skymde utsikten. Till slut hittade jag i varje fall ett passande träd med en tillräckligt stabil gren. Gungan är numera placerade på bästa utsiktsplatsen som ändå inte används speciellt ofta. Matilda älskar att gunga. Hon vill inte gärna dela med sig så vi har en hel del bråk om gungan. Jesper finner sig oftast i att vänta men han har svårt att acceptera att hon inte vill att han puttar henne. Gungan ser så bekväm ut att man inte kan göra annat än önska att man hade varit lika små som barnen.

 Superman flying!



We managed to find a branch stable enough to hold a swing. This has become Matilda’s favourite toy and she loves the swing but not always when Jesper pushes her.


2 comments:

  1. I höstas sågade jag av alla tallgrenar upp till 8 meters höjd enbart för att små barfotabarn inte brukar gilla att stiga på tallkottar. Men ni har hittat en utmärkt plats för gungan där marken är som allra mjukast och inga stenar som sticker upp. Den grenen ska jag aldrig såga av.

    Hälsningar
    Morfar

    ReplyDelete
  2. I höstas sågade jag av alla tallgrenar upp till 8 meters höjd enbart för att små barfotabarn inte brukar gilla att stiga på tallkottar. Men ni har hittat en utmärkt plats för gungan där marken är som allra mjukast och inga stenar som sticker upp. Den grenen ska jag aldrig såga av.

    Hälsningar
    Morfar

    ReplyDelete