21 August 2016

Jumbo Hostel

Jag vill sova på ett flygplan, jag vill, jag vill, jag vill


Jag har åkt förbi flygplanet som är ett vandrarhem på Arlanda hur många gånger som helst men aldrig varit där. Idag hade vi vägarna förbi och Matilda ville gärna åka dit men inte Jesper. När han såg flygplanet glömde han bort, jag vill inte, utan istället blev det: jag vill sova på flygplan. Det var ett häftigt café och fler än oss var nyfikna. När jag väl lyckades få in Jesper i bilen fortsatte gnällandet så vi åkte till en snabbmatskedja som serverar korv med bröd. Sibylla Upplands Väsby är även utrustad med en stor lekhörna. Efter ett par tuggor korv för J och pommes för M var lekrummet alltför lockande. Jag serverades glass med ketchup, korv med bröd och hamburgare.











There’s a rather different hostel at Arlanda airport built in an old Jumbo jet. We happened to be nearby so we stopped for an ice-cream. Jesper really wanted to stay and sleep at the airplane. On the way home we stopped at a fast food restaurant which serves hotdogs but after a few bites of food the playroom became more interesting. 



1 comment: