6 September 2016

Förberedelser

Varje dag tittar vi i kalendern för att se när Matilda fyller år.


Här pågår kalasförberedelser. När jag testbakade tårtan insåg jag att den smakade godare efter att ha varit i frysen så i helgen genomfördes ett 2-dagars bakprojekt. Redan i somras valde Matilda kalastema och strax måste vi bestämma dag, tid och vilka hon ska bjuda. I lördags plockade hon ner en rosa kartong med leksakssmink från hyllan på ICA och knallade iväg. Jag berättade att hon får vänta tills hon fyller år. Då önskade hon sig det i present. Övrigt på önskelistan är halsband och ett doktorskit. Hemma har hon hittat några presenter. Det visar hon mig varje dag och berättar att det är doktorn. Hon har också lärt sig av Jesper att när man blir arg säger man: Du får inte komma mitt kalas (fast hon kan inte säga kalas utan det bli klas).

We are preparing for Matilda’s birthday party. Every day the children asks when it is and she shows me the presents which she has found. She wants necklaces, make-up and a doctor’s kit. She has also learnt what to say when you are angry: you are not invited to my party.



No comments:

Post a Comment