29 September 2016

Glad överraskning

Matilda sprang mot mig allt vad hon orkade: Mamma!


En dag den här veckan åkte jag hemifrån mycket tidigt men i gengäld kunde jag överraska barnen med att hämta dem på Förskolan. Matilda blev så glad. Hon rusade mot mig och berättade för fröknarna att hennes Mamma hämtade henne. Den där lyckan är så härlig och givetvis besvarad. Men Matilda var hemskt blyg inför pedagogen som jag pratade med, och hon tittade bara ner och vågade inte se henne i ögonen fast de sa att hon blivit bättre. Efter att Jesper, Matilda och jag varit på lekplatsen tittade jag i deras gamla noteringshäften från BVC. Det var en intressant jämförelse och speciellt Matilda har lagt på sig. Båda två växer ju som de ska och väger lite under ”medel”, Jesper kanske mer under än Matilda.

Jesper
Matilda
Ålder
Vikt (gram)
Längd (cm)
Vikt (gram)
Längd (cm)
0 dagar
2 910
48
3 350
48
1 år
9 830
74
9 095
75
1,5 år
11 100
82
9 790
81
3 år
13 900
94,5
13 800
94,7






 Jesper's view



 I went up very early one day this week but in return, I manage to surprise the kids by picking them up at Daycare. Matilda ran towards me and screamed MAMMA! We went to the playground and enjoyed some extra time together.  



No comments:

Post a Comment