4 October 2016

Lik eller olik

Här kommer några fler foton som Jesper knäppt.


Ibland får jag frågor om hur barnen är som personer. Det är lite olika saker som slår mig. Vissa egenskaper har nog funnits med sedan födseln andra egenskaper kommer hela tiden att utvecklas. Jesper har enligt mig alltid varit ganska intensiv. Han kan bli lite manisk besatt av vissa saker såsom dammsugaren. Matilda är lugnare och för mig enklare i temperamentet. Hon avleds lättare och får mindre utbrott. Å andra sidan kan det vara att Jesper är svårare för mig eftersom han är pappig och Matilda enklare eftersom hon är mammig. När jag lagar mat skulle jag i stor sett kunna ge dem en tallrik, det Matilda äter lämnar Jesper och vise versa. På hotellet i Luleå åt Jesper alltid smörgås med Nutella till frukost medans Matilda varierade korv, köttbullar, ägg, smörgås och banan. Det hon gillade ena dagen funkade inte andra.



Here are two more photos taken by Jesper. All photos of his hands, sand and the sky has been deleted.  


No comments:

Post a Comment