15 October 2016

Lördag

Nä någon sovmorgon fick jag inte men ett varmt uppvaknande.


Matilda brukar vakna vid 7:45 men nu var det ju helg så bäst att vakna tidigt. Eftersom det bara var vi två passade jag på att göra ett par ärenden. Vi lämnade kläder till myrorna (jag hann inte ens gå ut innan en man i fin bil rotade igenom mina påsar). Sedan köpte vi nya blommor och i mataffären insåg jag att oavsett hur lite man ska köpa så tar det alltid en timma, eftersom Matilda fastnade vid My Little Pony. Vi åt lunch hemma och Matilda var jättehungrig (2 potatisbullar och nästen en hel korv). Sedan efter en kort vila gick vi hem till grannen och lekte. Matilda var väldigt tyst och försiktigt och ville gärna att jag skulle vara nära. På kvällen fick hon äntligen prata med Jesper och pappa, som hon längtat…

 
 


A busy but also chilled out day. I realised that no matter how much or little, food shopping always takes 1 hour. Matilda was stuck at the My Little Pony section. In the afternoon Matilda and I went to the neighbour to play.  


No comments:

Post a Comment