6 November 2016

Morgonmys

Det är mysigt att sitta tillsammans och titta på tecknade filmer.


Idag var det snö ute. Barnen vill åka snowracer och bygga en snögubbe men det är för lite snö ute. Jesper ville att jag skulle skicka den här bilden till tomten. Kan man maila tomten@nordpoolen som om man skickat brev? Jesper ville också att jag skulle ringa tomten och berätta att Matilda inte ville säga förlåt när hon drog honom i håret. Jag fick inte säga att han varit dum och retat henne. Jesper och Matilda sov skavfötters inatt. Jag tröttnade på att han låg på en madrass på golvet så vi köpte en säng. Den är så stor och tar upp 2/3 av rummet och loftet kommer man inte heller upp till längre. Nåväl det är ju bara ett sovrum och han blev nöjd med sängen och Matilda också, fast hon blev sur när vi skruvade isär hennes säng. Jag tror att hon behöver göra hans gamla säng mer till sin.

Jesper wanted me to send this photo to Santa. I wonder if I can email Santa@Northpole? He also wanted me to phone Santa to say Matilda didn’t want to say sorry when she pulled his hair. I was not allowed to say Jesper had done anything to annoy her. 



No comments:

Post a Comment